Przedszkola i klasy I-III

Heading Photo

Lekcje muzealne dla przedszkolak├│w i uczni├│w klas I-III:

Gdybym mieszkał w pałacu

Podczas spaceru tematycznego po apartamentach reprezentacyjnych i prywatnych Pa┼éacu Pozna┼äskich uczestnicy poznaj─ů obyczajowo┼Ť─ç XIX-wiecznych ┼é├│dzkich przemys┼éowc├│w oraz ┼╝ycie codzienne rodziny Pozna┼äskich. Zwie┼äczeniem lekcji jest kolorowanka motyw├│w poznanych podczas lekcji.

Łódź z lotu ptaka

Lekcja, kt├│rej punktem wyj┼Ťcia jest analiza makiety dawnej ┼üodzi uzupe┼éniona opowie┼Ťciami o pocz─ůtkach i p├│┼║niejszym rozwoju miasta. Podczas zaj─Ö─ç uczestnicy poznaj─ů barwy, piecz─Öcie i herb ┼üodzi a zwie┼äczeniem jest kolorowanka ÔÇô w┼éasnor─Öcznie wykonany herb.

Abecadło według Tuwima

Lekcja prowadzona na wystawie ÔÇ×A ja ┼ü├│d┼║ wol─Ö! Literackie ┼Ťlady Juliana TuwimaÔÇŁ przybli┼╝aj─ůca ┼╝ycie i tw├│rczo┼Ť─ç poety oraz jego zwi─ůzki z ┼üodzi─ů a wszystko w rytmie znanych i lubianych wierszyk├│w dla dzieci. Zwie┼äczeniem lekcji jest wykonanie pracy plastycznej ÔÇô dekoracyjnego inicja┼éu.

Wehikuł czasu

Zaj─Öcia podejmuj─ůce temat czasu rozpatrywany z punktu widzenia historii, antropologii i genealogii. Podczas zwiedzania wystaw uczestnikom zaj─Ö─ç prezentowane s─ů takie zagadnienia jak: systemy pomiaru czasu, cykliczno┼Ť─ç a linearno┼Ť─ç czasu (na przyk┼éadzie ┼Ťwi─ůt oraz wa┼╝nych wydarze┼ä dla spo┼éeczno┼Ťci r├│┼╝nych kultur) oraz czas rodowy i indywidualne odczucie czasu.

 

Warsztaty plastyczne dla przedszkolak├│w i uczni├│w klas I-III:

Secesja na talerzu

Spacer po cz─Ö┼Ťci reprezentacyjnej Pa┼éacu Pozna┼äskich ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem secesyjnych dekoracji oraz przedmiot├│w wykonanych na specjalne zam├│wienie rodziny Pozna┼äskich. W cz─Ö┼Ťci plastycznej dzieci wykonuj─ů w┼éasn─ů pater─Ö ozdobion─ů secesyjnymi motywami.

Kolory Kr├│lowej Karoliny

Warsztat plastyczny obejmuj─ůcy zwiedzanie wybranych przestrzeni Pa┼éacu Rodziny Pozna┼äskich oraz ─çwiczenia plastyczne, kt├│rych celem jest poszerzenie wiedzy uczestnik├│w na temat nazw kolor├│w, sposob├│w pozyskiwania barwnik├│w i pigment├│w oraz symbolicznego znaczenia barw w dzie┼éach sztuki.

Domy z liczb

Warsztat plastyczny prezentuj─ůcy zaw├│d architekta i projektanta wn─Ötrz. Na podstawie plan├│w i bry┼éy Pa┼éacu Rodziny Pozna┼äskich oraz przestrzeni Sali Jadalnej uczestnicy poznaj─ů g┼é├│wne zasady budowy harmonijnych i┬á u┼╝ytecznych dom├│w.

Geometria mody

Zaj─Öcia obejmuj─ůce zwiedzanie pomieszcze┼ä dawnego apartamentu mieszkalnego pod k─ůtem analizy XIX-wiecznych stroj├│w m─Öskich i damskich. W cz─Ö┼Ťci warsztatowej przedstawiane s─ů tajniki zawodu krawca, tak aby uczestnicy mogli spr├│bowa─ç swych si┼é w tworzeniu wykroj├│w i projekt├│w ubra┼ä w┼éasnego pomys┼éu.

Drukuj Share on FaceBook