Koncert arcydzieł liryki wokalnej Fr. Schuberta

We wtorek 12 lutego na godzinę 18.00 zapraszamy do Muzeum Miasta Łodzi  na koncert arcydzieł liryki wokalnej Franciszka Schuberta w wykonaniu Stanisława Kiernera (bas) oraz Piotra Morawicza (fortepian). Słowo o muzyce - Janusz Janyst.
Bilety w cenie 20 zł do nabycia w kasie Muzeum.

STANISŁAW  KIERNER - baryton
Debiutował w 2002 roku jako Don Alfonso w operze ‘Cosí fan tutte’ W. A. Mozarta, w międzynarodowym projekcie operowym ‘Opera Island’ w Teatrze w Röenne (Dania), w reżyserii Jonathana Millera, dyr. Manfred Honeck. Ukończył Łódzką Akademię Muzyczną w klasie śpiewu i fortepianu solowego. Odbył podyplomowe studia wokalne w Narodowym Konserwatorium Paryskim w klasie prof. Mireille Alcantary. Jest stypendystą Fundacji Królowej Elżbiety w Belgii, gdzie kształcił się w Studiu Operowym przy Teatrze Narodowym La Monnaie w Brukseli pod kierunkiem José Van Dama, otrzymując dyplom ukończenia z wyróżnieniem. Brał udział w przedstawieniach operowych w Teatrze La Monnaie w Brukseli, jak również koncertował w Sankt Petersburgu, w Szwedzkim Radiu w Sztokholmie,  radiu MUSIQ3 w Belgii, radiu France Musique w Paryżu, w Palais des Beaux-Arts w Brukseli oraz w Wigmore Hall w Londynie. Do swojego repertuaru zaliczyć może m.in. główne partie w operach ‘Król Roger’   Karola Szymanowskiego ‘Raj utracony’(Adam) oraz ‘Diabły z Loudun’ (Grandier) Krzysztofa Pendereckiego, ‘Henryk VI na łowach’ (Henryk VI) Karola Kurpińskiego, jak również role: Ernesto w operze ‘Il Pirata’ V.Belliniego, Escamillo - ‘Carmen’ G.Bizet, Aleksander - ‘Aleksander bis’ B.Martinu, Ramiro - ‘Godzina hiszpańska’ M.Ravel i inne, wykonywane w teatrach w Polsce, Francji, Szwajcarii, Belgii, Niemczech i na Węgrzech. Jest również wykonawcą muzyki oratoryjnej dzieł takich, jak ‘Carmina Burana’ C.Orffa, ‘Symfonia Morska’ V.Williamsa, ‘Ein Deutsches Requiem’ J.Brahmsa’ czy ‘Stabat Mater’ Karola Szymanowkiego. Jest stypendystą III edycji Programu stypendialnego ‘Młoda Polska’, zdobywcą statuetki ‘Primus Inter Pares’ oraz ‘Łódzkie Eureka’ za wybitne osiągnięcia artystyczne. Jest laureatem wielu konkursów wokalnych, do których zaliczają się m.in.: XII Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej im. Ady Sari - I nagroda, XV Międzynarodowy Konkurs Kameralny im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi - I nagroda, VI Konkurs Polskiej Pieśni Artystycznej im. E. Kossowskiego w Warszawie  - I nagroda. Jest finalistą II Międzynarodowego Konkursu i Festiwalu Operowego organizowanego przez francuską Mezzo TV. W 2012 roku otrzymał nagrodę specjalną ‘Walter und Charlotte Hamel Stiftung’ na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym ARD w Monachium.

PIOTR MORAWICZ
– fortepian.
Pianista-kameralista, pedagog, wydawca muzyczny. Studia pianistyczne ukończył w 1983 roku w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Zbigniewa Szymonowicza. Kameralistykę studiował pod kierunkiem prof. Bronisława Hajna. Jeszcze jako student został zatrudniony na swojej uczelni jako akompaniator w klasie śpiewu prof. Jadwigi Pietraszkiewicz oraz w klasie altówki prof. Zbigniewa Friemana. Jako pianista kameralista i korepetytor uczestniczył w wielu kursach i konkursach muzycznych m.in. w Holandii, Niemczech, Czechach i na Litwie. Jago repertuar obejmuje wiele znaczących dzieł z zakresu kameralistyki instrumentalnej jak i wokalnej. Był wieloletnim korepetytorem na kursach wokalnych organizowanych przez Akademię Muzyczną we Wrocławiu w ramach Festiwalu „Vratislavia Cantans” oraz kursach w Dusznikach, współpracując z wielu światowej sławy śpiewakami i pedagogami (m.in. Ch. Elssner, H. Łazarska, I. Kremling, L. Spitzer). W roku 1992 założył wydawnictwo muzyczne a obecnie również literackie. Jako wydawca propaguje muzykę akordeonową, prezentując dokonania kompozytorów z Polski, Białorusi, Słowacji i Ukrainy na wielu międzynarodowych konkursach i festiwalach akordeonowych w Polsce, na Litwie, Łotwie, w Estonii, Niemczech, Czechach i na Słowacji.

Janusz Janyst – dziennikarz, recenzent muzyczny. Był redaktorem muzycznym Radia Łódź, przez wiele lat zamieszczał cotygodniowe recenzje w „Dzienniku Łódzkim” a następnie w „Gazecie Wyborczej”. Jednocześnie systematycznie publikował w „Kalejdoskopie”, „Odgłosach”, „Widokach”, „Przeglądzie Muzycznym”, „Piotrkowskiej 104”, okazjonalnie w innych periodykach. Od kilkunastu lat jest członkiem redakcji „Aspektu Polskiego”, stale współpracuje też – pisząc nie tylko o muzyce - z „Tyglem Kultury”, „Kulturą i Biznesem”, „Niedzielą”. Wydał ostatnio książkę Łódzka strefa Polihymnii. Z zapisków bywalca. Jest wykładowcą Akademii Muzycznej w Łodzi, przez kilka lat prowadził ponadto fakultatywne zajęcia kulturoznawcze w Politechnice Łódzkiej. Działa jako animator kultury.




Drukuj Share on FaceBook