Nauka (dla) sztuki

Czy malarz powinien znać się na fizyce? I czemu matematyka nie nazywać artystą? Wydawać by się mogło przecież, że natchniona sztuka to przeciwny biegun logicznego myślenia i naukowych dysput. Może jednak udałoby się znaleźć pomost pomiędzy tymi pozornie odległymi dziedzinami?

Projekt "Nauka (dla) sztuki" realizowany przez Muzeum Miasta Łodzi w 2014 roku niósł ze sobą właśnie takie możliwości. Poprzez szereg warsztatów, publikacji oraz skonstruowanie niekonwencjonalnych pomocy dydaktycznych, staraliśmy się przekonać naszych najmłodszych gości do tego, że to dzięki matematyce mamy piękno i sztukę - sztukę, której owoce często są nam równie niezbędne w życiu codziennym jak wzór na pole kwadratu. Projekt „Nauka (dla) sztuki był odpowiedzią na szkolne trudności związane ze zbyt małą ilością czasu na zrealizowanie podstawy programowej oraz nieprzemijającą potrzebę, aby w muzeum móc coś dotknąć.

Zainteresowanych efektami projektu zachęcamy do udziału w warsztatach edukacyjnych dla grup zorganizowanych (dostępnych również dla osób z dysfunkcją wzroku i słuchu), które realizowane są w ramach trzech bloków tematycznych:

•    „Domy z liczb”
•    „Jak powstaje muzyka?”
•    „Geometria mody”

a także do odwiedzenia podstrony: www.naukadlasztuki.muzeum-lodz.pl

Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Patronat honorowy nad projektem objęła Ewa Ściborska, Rzecznik Osób Niepełnosprawnych

Patroni medialni

Drukuj Share on FaceBook